Spremembe, ki jih bo v trženje prinesla tehnologija blockchain je bila ena osrednjih tem prvega dne 23. Slovenske marketinške konference v Portorožu.

Ob začetnem razcvetu kriptovalut so mnogi strokovnjaki s področja novih tehnologij preroško napovedovali spremembe, ki jih bo prinesla nova tehnologija blockchain. Eno od področij, ki se disrupcijam tehnologije veriženja podatkov ne bo moglo izogniti, je tudi trženje, predvsem digitalno.

Veriženje blokov prinaša transparentnost

Raziskava družbe Forrester kaže, da več kot 50 odstotkov spletnega prometa ustvarijo boti, ki so glavni člen svojevrstne oglaševalske prevare. Da bi spletno oglaševanje preživelo, nujno potrebuje transparentnost in zaupanje. Transparentnost omogoča tehnologija veriženja podatkovnih blokov, ki sicer omogoča tudi blokiranje botov, predvsem pa zagotavlja varen prenos ogromnih količin podatkov.

Ker blockchaina nič ne more spremeniti ali uničiti, veriženje podatkovnih blokov omogoča potrjevanje objektivnih resnic o izdelku ali storitvi. Trženje potrebuje prav takšno transparentnost in visoko varnost osebnih podatkov, saj le takšno varnost cenijo in tudi upravičeno zahtevajo uporabniki. Spomnite se afere Cambridge Analytica!

Decentralizacija, nadzor na spletno sledjo in konec adblockerjev?

Tehnologija veriženja podatkov s svojim decentraliziranim sistemom omogoča visoko varnost hrambe osebnih podatkov in tako ponuja model, po katerem bi uporabnik imel popoln nadzor nad svojo spletno sledjo.

To bi lahko prineslo konec adblockerjev, saj po njih ne bo več potrebe. Uporabnik bi namreč lahko nastavil, kakšni oglasi se mu lahko prikazujejo, in morda bi ga oglaševalec za to celo plačal. Uporabnika bi lahko oglaševalec nagradil tudi za dodatne, denimo psihografske podatke, ki bi jih bil pripravljen razkriti.

Manj dela za posrednike in agencije za zaščito porabnikov

A s tem novi oglaševalski modeli ne bi zaobšli zgolj poplačila Facebooka in Googla. “Tehnologija blockchain bo eden od dejavnikov, ki bo vplival na tržne deleže Facebooka in Googla. Velik vpliv bosta imela tudi veliko podatkovje in umetna inteligenca. Predvsem pa se pričakuje velik vpliv sprememb regulative, tudi v luči nedavnih izzivov Facebooka pri zlorabi podatkov” je povedal Mitja Pirc, eden osrednjih govorcev 23. SMK.

Prav tako bi bili ogroženi preostali posredniki spletnega oglaševanja, saj tehnologija blockchain s svojo decentralizirano naravo omogoča vzpostavitev oglaševalskih sistemov, kjer bi lastnikom spletnih strani pripadal celoten proračun oglaševalcev. Takšen model direktnih plačil pa bi – ali bo – nastal na temelju uporabe pametnih pogodb. Tehnologija blockchain tako lahko zagotovi popoln vpogled porabnikov v to, kaj se dogaja z njihovimi osebnimi podatki. Prav tako bi zagotavljala, da so podatki o oglaševanih izdelkih ali storitvah resnični in natančni.

Pametne pogodbe izločajo posrednike

Pametne pogodbe omogočajo neposredno izmenjavo znotraj transparentnega sistema brez vključitve posrednikov, kot so odvetniki ali banke. Takšne programsko zapisane pogodbe ponujajo preverjanje istovetnosti podpisnikov kot tudi izvrševanje pogojev in izvedbo plačilnih transakcij. Brez uresničitve vseh pogodbeno določenih obligacij blockchain ne bo izvedel naslednje procesne stopnje.

Blockchain kot novi internet

Čeprav tehnologija blockchain na področju trženja še ni v široki uporabi, je že zdaj nujno razumevanje sprememb, ki jih prinaša. Le redki posamezniki so povsem razumeli obsežne posledice razvoja interneta v njegovi začetni fazi. Ne glede na to, koliko bo tehnologija veriženja podatkovnih blokov spremenila trženje, pa je gotovo, da se razgledani tržniki ne morejo več izogniti dejstvu, da je tehnologija blockchain tukaj.

Foto: Shutterstock