15. 12. 2015

[20. SMK] 2. DAN: Marketing naj postane startup v podjetju

Pomembnost razumevanja potrošnika, izdelka in odzivnost sta ključna poudarka drugega dne 20. Slovenske marketinške konference. Dan se je pričel s sklopom Drive, kjer so se govorci dotaknili prenosa start-up prijemov v marketing podjetij. Jaka Lindič z Ekonomske fakultete je skupaj s Petrom Balohom in Borutom Jegličem spregovoril o primerih dobrih praks in izpostavil primer kitajskega podjetja Xiaomi, proizvajalca mobilnih telefonov. Zelo uspešno podjetje za marketing namreč namenja manj kot en odstotek svojih prihodkov. Kaj delajo drugače? »Uporabnike in potencialne kupce ves čas sprašujejo, s kakšnimi težavami se soočajo pri uporabi mobilnega telefon,« je povedal Lindič.

Na podlagi odzivov s trga so izdelali nov operacijski sistem, ki ga vsak teden posodobijo. Brez oglaševanja in posebnega denarja za marketing so od leta 2010 prišli do 45 milijard prihodkov. Izključno z jasnim fokusom – zadovoljevanje potreb kupcev in trga na splošno. To je značilnost in odličnost uspešnih startupov, ki razumejo težave stranke, definirajo težavo in rešitev, izdelek oziroma storitev dajo v uporabo strankam. Zato je udeležencem 20. SMK Lindič svetoval, da v podjetjih sledijo odličnosti startupa: »Marketing naj postane startup v vašem podjetju.«