30. 5. 2017

Kaj se lahko naučite od Porscheja in British Airways

V Portorožu se je začela 22. Slovenska marketinška konferenca

»Svet se spreminja, imamo digitalno motnjo. Res je, lažje lahko komuniciram s strankami. Poveča pa se izbira. Vprašanje je, kako biti opazen. Težava z digitalom je, da če z njim ne delaš pravilno, pristaneš na dnu,« je na 22. Slovenski marketinški konferenci, ki se je danes začela v Portorožu, opozoril Kevin Gaskell, poslovni svetovalec, ki je sodeloval s PorschejemLamborghinijemBMW.

Gaskell je ob tem dodal, da rek »prodaja reši vse«, ne drži povsem. »Da, prodaja reši vse, a le, ko ob tem ustvariš dobiček.«

Začnite s sanjami

Podjetja se lahko naučijo nekaj tudi od British Airways, ki je prejšnji konec tedna odpovedal več poletov zaradi težav z IT-sistemom. Prodaja niso le številke, je tudi zadovoljstvo. »Včeraj sem moral priti iz Londona sem, na SMK. Ni bilo jasno, kaj bo z British Airways, ali bom sploh lahko letel, gledal sem tudi, koliko časa mi bo vzelo, če se pač sam pripeljem … Ne kupujemo več le avta, poleta, kupujemo zadovoljstvo. Zakaj bi torej še kdaj izbral British Airways, če sem zadnjič letel s Turkish Airlines in je bilo vse super?« se je še vprašal Gaskell.

Ko pa začnete graditi znamko, morate začeti s sanjami. »Ko smo bili pri Porscheju na 32. mestu lestvice zadovoljstva z znamkami, smo si najprej za cilj določili, da bomo med prvimi 20, potem med desetimi, potem med prvimi petimi, potem pa smo si rekli, zakaj ne bi bili številka ena, saj smo Porsche? To so bile naše sanje in s skupnim delom nam je uspelo,« je povedal Gaskell.

Ko želite znamko tudi uspešno prodati, ne gre le za oddelek marketinga, ampak za celotno ekipo, celotno izkušnjo z znamko. »Ustvariti morate okolje, kjer vsak ve, kam sodi, kaj dela. To vodi vašo znamko. Tudi prodajalci morajo razumeti, kaj je izkušnja, ki jo ponujamo in želimo prodati v vožnji z BMW,« je še povedal Gaskell. Seveda pa ne smete pozabiti na sam izdelek, je še dodal. Zato morate kupcem povedati, zakaj je izdelek tak, kot je, kaj je na njem posebnega, kakšna tehnologija se skriva za njim …

Gaskell pa je dodal še, da ni le digital motnja, motnja je tudi marketing. “Marketing je motnja za vaš posel, pripelje vas do novih uspehov. A kupcem morate ponuditi isto izkušnjo na vseh ravneh. Kjerkoli se stranka dotakne znamke, mora dobiti isto izkušnjo.”

Objavljeno v Financah dne 30.5. 2017.