Sklepi, utrinki in končne misli 23. Slovenske marketinške konference.

Glavno vprašanje letošnje, 23. Slovenske marketinške konference, zapisano tudi v imenu dogodka, je bilo, ali gre marketing skozi vnovično, tokrat tehnološko, revolucijo ali pa gre za kontinuum evolucije že preteklih revolucij.

Morda najbolj neposreden odgovor smo dobili na sklepni okrogli mizi, ki jo je vodil Peter Frankl: velike disrupcije so pripeljale do revolucije v novih tehnologijah, drugje pa nekoliko manjše spremembe zgolj nadaljujejo evolucijo v obliki konstantnih »revolucij« skozi daljše časovno obdobje.

Pa vendar bi bilo neumestno trditi, da big data, umetna inteligenca, tehnologija blockchain in preostale tehnološke disrupcije marketinga niso pripeljale v novo revolucijo.

Osredotočenost na kupca ostaja edina konstanta

Ena redkih stvari, ki se niso spremenile, je centrizem oziroma osredotočenost na kupca in njegove potrebe, marketing je v zasledovanju tega ključnega cilja postal vse in prežel vse druge poslovne funkcije podjetja. Podobno kot tehnološka revolucija prinaša potrebo po tem, da vsa podjetja postanejo tehnološka podjetja, prinaša (r-)evolucija marketinga potrebo po integraciji marketinške ideologije v vse ključne funkcije podjetij.

Gre za odnose in njihovo vsebino, ne klike

Poleg tega, da se širi znotraj funkcij podjetja, marketing postaja vse bolj celosten, pomembna sta njegova vsebina in forma. V času, ko kliki ne štejejo več, v katerem je pomemben “engagement”, je lojalnost postala stvar preteklosti, saj uporabniki vstopajo v mnoge odnose z blagovnimi znamkami.

Da bi blagovna znamka postala spet navada kupcev, morajo podjetja, ne zgolj marketinški oddelki, storiti korak naprej od kratkoročne optimizacije in marketing usmeriti k dolgoročnim strateškim ciljem. Tako kot je treba v širši nabor vključiti tudi, kot pravi James Halldizajnersko razmišljanje, ki je svojevrstna holistična mentalna usmeritev pri reševanju poslovnih problemov.

Umetna inteligenca in veriženje podatkovnih blokov temelja tehnološke revolucije

Morda največjo tehnološko disrupcijo marketinga prinaša umetne inteligenca, pravi osrednji govorec SMK Jeremy Waite, nič manjše pa ne bodo posledice in učinki tehnologije blockchain, ki prinaša novo transparentnost, predvsem pa decentralizacijo in nova razmerja znotraj marketinške sfere kot tudi spremenjena razmerja med dosedanjimi ključnimi igralci.

Potrebi po adaptaciji se ne bodo mogla upreti niti najboljša marketinška podjetja, med katerimi so letos nagrade za marketinško odličnost prejela Droga KolinskaKnauf Insulation in ZkotZ.