Intervju z Geoffom Rammom, izjemnim govorcem ter avtorjem ‘Celebrity Service’ ter ‘OMG Marketing’ in ‘OMG Strikes back’.

31.maja in 1. junija bo v Portorožu potekala Slovenska marketinška konference, katere osrednji govornik bo Geoff Ramm. Ramm je ustanovitelj in avtor ‘Celebrity Service’, skozi koncept katere poudarja pomen zvezdniške storitve, ter ‘OMG Marketing’ in ‘OMG Strikes Back’, kjer se osredotoča na zares nepozabne marketinške zamisli. Je tudi večkrat nagrajeni govornik in predsednik Strokovnega govorniškega združenja Združenega kraljestva.

Ker kombinacija marketinške prodornosti in vrhunskega nastopa ustvarja nemajhna pričakovanja, smo Geoffa Ramma z veliko mero radovednosti povabili v pogovor. In bil je to, kar obljublja: duhovit in zapomnljiv, predvsem pa oseben in pozoren. Celoten paket je bil precej ‘zvezdniški’.

Gospod Ramm, ste osrednji govorec Slovenske marketinške konference, veselimo se vašega nastopa. Ste že bili kdaj v Sloveniji? Kakšna so vaša pričakovanja?

Govoril sem že v mnogih evropskih državah, vendar pa je to moje prvo potovanje v Slovenijo – in komaj čakam! Če sem iskren z vami, nimam pričakovanj glede države ali ljudi, se zgolj veselim, da bom obiskal nov kraj in spoznal več o njegovi kulturi in zgodovini. V pisarni imam polne police spominkov iz držav, ki sem jih obiskal, tako da se veselim, da bom lahko v svojo zbirko dodal nekaj zelo posebnega iz Portoroža.

Nam lahko malce podrobneje razložite vaš koncept zvezdniške storitve v primerjavi z običajno storitvijo za potrošnike?

Vsi smo mnenja, da dostavljamo visoko raven storitve, morda za oceno 8,9 ali 10 od 10. TODA, če bi znana Hollywoodska zvezda obiskala vaše podjetje, poklicala v vašo pisarno, tvitala vašemu podjetju ali kupila vaše izdelke ali storitve, bi bila raven storitve, ki bi jo nudili vi ali vaše osebjo zelo drugačna! To je dejstvo. Njihovo povpraševanje bi postalo vaša prva prioriteta, odgovorili bi jim hitreje kot komur koli drugemu, odgovori pa bi bili najverjetneje boljši kot tisti, ki bi jih namenili »normalnemu« potrošniku ali stranki. Tehnika za navdih vas in vaših timov je, da razmislite, kako bi bilo, če bi takšno raven storitve nudili vsem – to ustvarja razkorak v vaši storitvi, za katerega niste vedeli, da obstaja. In ki vaši konkurenci otežuje tekmovanje z vami. Koncept zvezdniške storitve oz. ‘Celebrity’ pomeni zvezdništvo (C-elebrity), navdušenje (E-xcitement), ljubezen (L-ove), vpletenost ali bolje ‘engagement’ (E-ngagement), junačenje (B-ravado), odziv (R-esponce), samostojnost (I-ndependance), zahvalo (T-hank you) ter tebe, tvoj tim (Y-ou, your team) – teh devet komponent bo preobrazilo razmišljanje o vaši storitvi za vselej.

Ste tudi avtor ‘OMG Marketing’ & ‘OMG Strikes Back’, pri čemer OMG pomeni ‘observational marketing greats’ oz. najboljše marketinške ideje, ki ste jih zasledili. Nam lahko zaupate nekaj skupnih imenovalcev za OMG in z nami delite primer (ali več njih) največjih med velikani?

OOh dobro vprašanje! Da, OMG Marketing je najboljše od marketinga ter promocijskih zamisli in tehnik, ki so vas presenetile. Od direktne pošte in oglaševanja do razstav in družbenih medijev – kar vas je ustavilo, nasmejalo, spravilo v solze ali vas pripravilo, da se poslovite od svojega denarja. Med najboljšimi marketinškimi zamislimi, ki sem jih kjerkoli zasledil, so čudovite kartice za Valentinovo, ki jih je prejelo 200 podjetij, in so ustvarile 70-odstotni donos, ter restavracija s hamburgerji v Južni Afriki, ki se je poslužila številnih marketinških aktivnosti, da je promovirala neverjeten OMG meni. Obe zgodbi bom delil na portoroškem odru.

Geoff-Ramm-5-56efb4e1d299c.jpg.720px

Niste pa zgolj govorec, temveč večkrat nagrajeni govorec. Kakšen kratek nasvet za odličen nastop lahko delite z nami? Katere metode javnega nastopanja redno uporabljate in bi jih za boljši učinek svetovali tudi drugim?

Strast, humor in izvirnost. Oh, in ne pripoveduj zgodbe – bodi zgodba!

Rad verjamem, da nastopam z veliko mero strasti in odrske prezence, in zelo rad uporabljam humor (življenje je prekratko, da se ne bi zabavali). Celo udeleženci poslovnih konferenc si bodo zgodbe zapomnili, če so v njih uživali in se ob njih tudi sami zabavali! Vedno pa moraš uporabljati svoje zgodbe – nihče ne želi poslušati o znamkah ali idejah, o katerih so slišali od drugih govorcev. In končno, bodi zgodba, igraj vlogo, spreminjaj svoj glas, uporabljaj obrazno mimiko. Ne pripoveduj, bodi v zgodbi!

Če bi imeli predavalnico polno svetovnih zvezdnikov, verjetno v svojem nastopu ne bi spremenili nič? Ali pač?

To me je nasmejalo … Če sem iskren, ne bi mogel spremeniti svojega sloga, sem, kdor sem. Toda vedoč, da so prisotni tudi slavni zvezdniki, bi vedno skušal dodati zgodbo ali dve, ki bi jih na nek način vključevala.

Kaj je tisto, kar bi morali naši tržniki takoj začeti izvajati/spreminjati?

Razvijte OMG način razmišljanja in preizprašujte vse, kar delate, medtem ko hkrati ustvarjate OMG okolje, v katerem lahko v samo dveh minutah tim ustvari ideje, na katere nikoli prej ni nihče pomislil.

Za konec, kakšen bi bil vaš nasvet organizatorjem Slovenske marketinške konference za OMG strategijo?

Bodite osebni. Poizvedite čim več o udeležencih ter poskrbite, da se bodo počutili zelo posebne – pomislite na običajne, vsakodnevne predmete in poskrbite, da se bo o njih govorilo! Na primer: priponke z imeni udeležencev, konferenčni stoli, hrana – pomislite na vse in se vprašajte: »Kaj bi lahko storili, da bi normalen izdelek ali storitev spodbudila govorice in tvitanje udeležencev o nas?«

Z Geoffom Rammom, ki v svoje nastope vpleta veliko humorja in osebnih anekdot in mu uspe že preko e-pošte ustvariti zelo dober vtis, smo se pogovarjali več kot dva meseca pred njegovim nastopom, namenjenim slovenskim marketingašem. Celoten program Slovenske marketinške konference si lahko ogledate tukaj.

Mateja Bizjak