Podjetja, včasih pa celo družbene entitete, bi morala na poti do inovacij pogosto uporabiti dizajnersko razmišljanje, pravi James Hall na začetku drugega dne 23. Slovenske marketinške konference (SMK).

Dizajn postaja “buzzword”, pravi James Hall, osrednji govorec drugega dne 23. SMK v Portorožu. Več kot 70 podjetij, ki se ukvarjajo z dizajnom in dizajnerskim razmišljanjem, je bilo prevzetih v zadnjih 15 letih, polovica teh nakupov podjetij se je zgodila v zadnjih treh letih. K širšem priznavanju, poznavanju ter uvedbi dizajna v poslovanje direktorje in lastnike podjetij pozivajo Harvard Business Review, Financial Times, Busines Week in drugi.

Dizajnerska orodja za inovacije, tudi družbene

A kaj pravzaprav je dizajnersko razmišljanje? Po Hallovi definiciji gre za pristop do inovacij, ki uporablja dizajnerska orodja, da se zadovoljijo potrebe stranke skladno s poslovnimi cilji podjetja. Pa vendar dizajnersko razmišljanje ni zgolj dizajn, saj se ukvarja z reševanjem problemov zunaj polja samega oblikovanja, tudi na področju družbene, ne samo poslovne sfere. Zato se s dizajnerskim razmišljanjem ukvarjajo ne le podjetja, ampak tudi že nekatere države za reševanje civilnih problemov.

Vključevanje v poslovne procese

Hall doda, da je dizajnersko razmišljanje svojevrstna holistična mentalna usmeritev pri reševanju poslovnih problemov. Vključevanje v poslovne procese poteka navadno v treh fazah. V prvi fazi se dizajnersko razmišljanje aplicira na individualni ravni, nato projektni ter v sklepni fazi na organizacijski ravni. Za dosego posamičnih faz kot tudi uvedbo celotnega procesa se mora podjetje postaviti v vlogo kupca, zagotoviti združevanje dizajnerskega razmišljanja z drugimi pristopi (npr. “agile” ali “lean”) ter na koncu vključiti celostno dizajnersko razmišljanje v operativni protokol podjetja.

Dizajn ni oblikovanje

Da bi se izognili terminološkim nesporazumom. Dizajn ni oblikovanje, čeprav je dizajn vse in brez njega ni poslovanja, je povedal Matjaž Grm iz AdrieMobila, kjer uporabljajo dizajnerski menedžment in ne še dizajnerskega razmišljanja, o katerem je govoril James Hall.