(S SMK) Zakaj Eltonu Johnu in Donaldu Trumpu ne morete prodajati istih stvari

Na 29. Slovenski marketinški konferenci je Mark Adams opozoril, da čeprav sta dve osebi podobnih let in iz istega kraja, to še ne pomeni, da imata iste interese. Zato jima težko prodajate svoje stvari z istim pristopom.

»Donald Trump in Elton John sta podobnih let, oba imata otroke, hišo na Floridi … Bi jima res tržili iste stvari? Veliko sreče! To, da se je skupina ljudi rodila ob podobnem času, še ne pomeni, da so si med seboj podobni,« je v uvodnem predavanju na 29. Slovenski marketinški konferenci povedal Mark Adams, pionir digitalnega vodenja in inovacij. Saj – kot je dodal – če ste dovolj nori, da pri trženju sledite starostnim skupinam (denimo generaciji Z, milenijcem in podobno), potem hitro končate v svetu, polnem nasprotij. »Bolj uspešni boste, če kampanjo gradite na podlagi horoskopa.«

Sanjate velike stvari? Začnite z majhnim

Vaša ciljna skupina tudi ne smejo biti »moški«, ampak, denimo, moški, ki hodijo na zabave na Ibizo, poslušajo house … »To je segment, to je ciljno občinstvo.«

Če naredite neko kampanjo znotraj skupnosti, ki bo opazna, ker je del njihove kulture in interesov, piarovske službe niti ne potrebujete več. Novice o vas se bodo delile tako rekoč same, je še poudaril Adams in dodal: »Podjetja in znamke so obsedeni z velikimi stvarmi, a pomembno je majhno. Najdite mreže, niše, majhne stvari, ki jih lahko naredite le vi, in obljubim vam, da bo učinek velikanski.«

Tiktok kot lekcija za nagovarjanje niš

Dober primer tega, kako nagovoriti niše, je Tiktok. Ta je namreč zaznal, da se je glavni (mainstream) del kulture razbil na tisoče nišnih skupnosti strastnih oboževalcev.

Ali če razširimo to misel še z odstavkom iz njegovega intervjuja za Finance: »Tiktok je postal tako neverjetno uspešen, ker je sprejel, da ljudje po spletu vsak dan iščejo skupnosti, ki jih zanimajo iste čudne stvari kot njih. Njegov algoritem je lahko prepoznal čudne in lepe nišne skupnosti, ki uporabnika najbolj zanimajo. Potem pa jim je postregel z vsebino, prilagojeno temu, in nič drugega. Tiktokfikacija naj bo tako lekcija vsakemu, ki postavlja digitalno strategijo.«