Mojca Avšič, izvršna direktorica marketinga in digitalne prodaje, Petrol
“Največja motivacija zame je vpliv, ki ga ima lahko marketing na širši razvoj podjetja ter priložnost, da skozi inovacije ustvarjamo dodano vrednost za stranke in družbo.”
Koliko SMK-jev ste se v svoji karieri že udeležili?
Uf … Moj prvi je bil leta 2000. Potem pa sem SMK zamudila samo ob kakšnih prelomnicah – obe porodniški pa menjava službe ipd. Torej sem se udeležila SMK že več kot 20-krat.
Kateri je ključni vpogled, ki bi ga kot članica Programskega sveta SMK želeli sporočiti skozi program letošnje SMK?
Ali se v marketingu zavedamo, kakšen vpliv imamo lahko na širše dogajanje v družbi, na širše spreminjanje navad, vedenj, verovanj … in zato: ali se zavedamo, kakšno odgovornost imamo?
Seveda je pomembno tudi, da najprej marketing pridobi pomen in vpliv znotraj podjetja. Da bi postal gonilo razvoja, mora marketing globoko razumeti poslovne strategije, ključne kazalnike uspešnosti ter zakonitosti panoge, v kateri deluje, svoje segmente kupcev in kako lahko vpliva nanje itd. Le tako lahko učinkovito sooblikuje poslovno strategijo in doprinese k trajnostni rasti podjetja, prav tako pa tudi vpliva na širše družbeno dogajanje in razumevanje.
Kateri so tisti temelji marketinga, ki ne glede na spremembe ostajajo isti?
Osnove marketinga v svojem bistvu ostajajo enake, ne glede na čas in tehnologije. Principi delovanja v marketingu ostajajo nespremenjeni – zasledovanje, upoštevanje in razumevanje vseh marketinških P-jev (ali vsaj 4-ih ali 7-ih) so še vedno odlična opora za vsakega marketingaša.
Ena stvar, ki se ni spremenila in pri kateri vztrajam tudi sama, je razumevanje moči in pomena marketinga pri razvoju podjetja. Marketing mora biti gonilo razvoja – ne le blagovne znamke, ampak tudi celotnega podjetja. To pomeni, da mora marketing razumeti poslovne strategije in ključne kazalnike uspešnosti (KPI-je), da lahko aktivno vpliva na poslovno strategijo in jo pomaga uresničevati.
V Petrolu nam je uspelo marketing postaviti v središče delovanja podjetja, kjer ima neposreden vpliv na strateške odločitve, podpira poslovne cilje in skrbi za stranko kot osrednji element vseh aktivnosti. To zahteva, da marketingaši poznamo zakonitosti panoge, v kateri delujemo – ali v primeru širših podjetij, kot je Petrol, zakonitosti več panog. Prav tako je ključnega pomena, da znamo izmeriti učinke svojih aktivnosti in prevzamemo soodgovornost za poslovne rezultate podjetja.
Zakaj marketing – zakaj vztrajate v marketingu, kakšno motivacijo vam daje?
Marketing mi omogoča, da združujem analitično razmišljanje, strateško načrtovanje in kreativnost. Največja motivacija zame je vpliv, ki ga ima lahko marketing na širši razvoj podjetja ter priložnost, da skozi inovacije ustvarjamo dodano vrednost za stranke in družbo.
Kateri marketinški trend je po vašem mnenju najbolj zaznamoval zadnjih 30 let?
Zagotovo širitev družbenih omrežij, ki so korenito spremenila način komuniciranja. Omogočila so neposreden stik z uporabniki in postavila nove standarde za personalizacijo, interakcijo in hitrost interakcij.
V zadnjih letih pa izstopa tudi hiter razvoj umetne inteligence. Čeprav smo še na začetku izkoriščanja njenega potenciala, je jasno, da bo UI oblikovala prihodnost marketinga v vseh fazah – od načrtovanja do izvedbe.
Kakšno napoved bi danes dali marketingu za čez 30 let? Kaj vas najbolj navdušuje glede prihodnosti marketinga?
Marketing bo še bolj osredotočen na stranko, z močnim poudarkom na interdisciplinarnem sodelovanju. Tehnologija, kot sta umetna inteligenca in analitika podatkov, bo omogočala še večjo personalizacijo in učinkovitost, a ključna bo ostala človeška komponenta – razumevanje potreb in grajenje odnosov.
Spoštovanje naslednjih principov (ki jih zasledujem pri svojem delu) bo zanimivo spremljati tudi v naslednjih 30-ih letih:
- Vedno v središče postavi stranko, kupca, uporabnika svojih produktov in izdelkov.
- Marketing lahko deluje le v sodelovanju z drugimi deležniki – interno in eksterno … Brez sodelovanja pride do tega, da smo lahko sami sebi namen.
- Dobre prakse iz ene branže se lahko med branžami prenašajo …
- V krizi se človek največ nauči – strokovno, vedenjsko, poslovno …
- Nikoli ne postavljaj sebe na prvo mesto, ampak ekipo – tudi brez uigrane ekipe in raznolikih kompetenc je nemogoče razvijati uspešne projekte.
- Ekipa je tako dobra, kolikor je dober njen najšibkejši člen.
- Uči se od svoje ekipe, strokovnjakov na posameznih področjih, ki znajo več kot ti.
- Bodi odprt do novosti, ki se pojavljajo v marketingu, družbi, v branžah, kjer deluješ. Vedno preverjaj tudi druge branže, ali so lahko relevantne za segment kupcev, ki jih naslavljaš.
Katere najpomembnejše “lekcije” ste se naučili, ko ste pri svojem delu morda naleteli na neuspeh?
Pregovor “Garbage in, garbage out” se je še vedno izkazal za resnično dejstvo.