Zenel Batagelj Intervju

ustanovitelj in partner v družbi Valicon

Zenel Batagelj, ustanovitelj in partner, Valicon
“Dno je za nami, danes ustvarjamo za naslednjih nekaj let. Ne smemo se ujeti v past in gledati na trge pesimistično.”

Koliko SMK-jev ste se v svoji karieri že udeležili?
Skoraj vseh, mislim, da manjka kakšen na začetku.

Kateri je ključni vpogled, ki bi ga kot član Programskega sveta SMK želeli sporočiti skozi program letošnje SMK?
Moj pogled na svet je izrazito pozitivističen. Dno je za nami, danes ustvarjamo za naslednjih nekaj let. Ne smemo se ujeti v past in gledati na trge pesimistično. Kar je težko, sploh glede na vse, kar se dogaja okoli nas – v regiji, od koder prihajamo, v EU, kamor sodimo, in glede na turbulence, ki se dogajajo na globalnem nivoju. Ampak mi to zmoremo in moramo, ker smo marketinški strokovnjaki. Kar nekaj hoje po robu nas čaka. In marsikdo od naših kolegov nas bo čudno gledal. In takšni “čudaki” se enkrat na leto zberemo na Obali. 🙂

Katero je osnovno vprašanje, ki si ga moramo zastaviti marketingaši v letu 2025?
Obstajajo ogromne razlike med podjetji glede vloge marketinga. Imamo ‘benchmark’, ki dokazano deluje, to je zagotovo Atlantic Grupa. Torej, zakaj ni tako povsod in kaj lahko za to naredim kot marketingaš?

Kateri so tisti temelji marketinga, ki ne glede na spremembe ostajajo isti?
Znamke so največja vrednost podjetja. Potrebujejo čas in konsistentnost. Na SMK pogrešam poglobljene debate o brandingu, vendar se strinjam, da to sodi na kakšen drug dogodek.
Kako gledate na vlogo marketinga danes, ob bogatih izkušnjah, ki jih imate, in kako drugače je to od tega, kako ste na marketing gledali ob začetku vaše kariere?
Na začetku sem gledal nanj kot nepotrebno zlo. V obdobju vseh kriz se mi zdi, da je marketing segel v vse pore podjetij. Zasluži si veliko več pozornosti in pomena v podjetjih.

Zakaj marketing – zakaj vztrajate v marketingu, kakšno motivacijo vam daje?
Marketing je dejansko vse. Če bo kdo spremenil svet na boljše, je to marketing.

Kako se SMK po vašem razlikuje od drugih dogodkov? Kaj je prednost SMK pred drugimi? (Imate s SMK kakšno posebno anekdoto, ki bi jo bili pripravljeni deliti?)
Širina – ker razumemo marketing zelo, zelo široko. Verjetno je to največja razlikovalna prednost in hkrati pomanjkljivost. SMK je mati vseh dogodkov. Mimogrede, je mati in ne oče.

Kateri marketinški trend je po vašem mnenju najbolj zaznamoval zadnjih 30 let?
Slovita izjava Marca Andreessena: “Software will eat the world.” Najprej računalniki, potem internet, potem mobilne naprave, zdaj AI. Tule sem, glede na moje ozadje faliranega študenta matematike in v duši programerja, v precejšnji prednosti v tej marketinški skupnosti. Na primer, da imam svoj USP.

Kakšno napoved bi danes dali marketingu za čez 30 let? Kaj vas najbolj navdušuje glede prihodnosti marketinga?
“Marketing will eat the world.”

Katere najpomembnejše “lekcije” ste se naučili, ko ste pri svojem delu morda naleteli na neuspeh?
Neuspehov, hvala bogu, ni bilo veliko, pa vendar, ko so se zgodili, je bilo to vedno takrat, ko sem precenjeval uporabnika in določene stvari (napačno) predpostavil.