Kako spremljati trende in kako jih prenesti v prakso

Premisliti moramo o svojem namenu, da ostanemo relevantni za prihodnje generacije. Razmisliti morate o tem, kaj boste ustvarjali, da boste privabljali mlade, nove generacije, je na 30. Slovenski marketinški konferenci povedala Anne Lise Kjaer, priznana futuristka, avtorica in svetovalka z več kot 30-letnimi izkušnjami na področju raziskovanja trendov in prihodnosti. Kot je dodala, se izogibajte besedi porabnik, kupec. Sami sebe ne identificiramo kot »kupec«. Zakaj menite, da bo vaše občinstvo želelo, da jih vidite le kot kupca, porabnika?

Kot je dodala, je generacija Z trenutno največja generacija na svetu. In naučiti se morate, kako jo razumeti, kako jo poslušati in kako se ji približati. Ko iščete novega zaposlenega, potrebujete nekoga, ki ustreza vašim vrednotam. Podobno je pri znamkah. Demografske spremembe so prav tako nekakšen trend, prvič imamo denimo na trgu dela pet generacij hkrati.

»Seveda je pričakovati, da imajo mlajše generacije večji potencial za sprejemanje tehnoloških novosti. Vidijo manj ovir in več priložnosti. To se kaže tudi na področju luksuza. Zapravljanje mlajših generacij se spreminja – številni kupujejo rabljeno luksuzno blago in na novo odkrivajo naš pogled na ta sektor,« je povedala v našem intervjuju pred konferenco.

Kako pa trende izkoristiti v praksi?

Kjaerjeva se kot futuristka ukvarja s trendi prihodnosti, o tem, kako trende uporabiti v praksi, pa je govoril Tilen Travnik iz družbe Juicy Marbles. »Petdeset odstotkov podjetij nikoli ne gre na ‘pomp’ (hype). Uspeva jim malo po malo. V takem podjetju mi še ni uspelo delati. Sem bil pa večkrat bližje podjetjem, ki sledijo drugi krivulji uspeha – na pokopališču inovacij,« je povedal Travnik. Podjetij, ki gredo na pomp, je okoli 20 odstotkov.

In kaj je Juicy Marbles, kot primerek podjetij v pompu, delal v obdobju pompa, kar zadeva marketing? Povzeto, kršili so skoraj vsa pravila panoge. »Mi se ne gremo zelenega, ne govorimo, kako je to dobro za okolje … Mi govorimo, kako dobro je.«

Kaj pa, ko pride slabše obdobje? Naslonite se na izbrani segment in poskrbite, da vas razumejo, takrat pa se lahko naslonite na nekatera pravila trga. Ko pa se krivulja uspeha in upada umiri, se širite po segmentih in upoštevajte nekatera pravila panoge.