(Intervju) Mark Adams: “Tiktokfikacija sveta naj bo lekcija vsakemu, ki bo zdaj postavljal digitalno strategijo”

Mark Adams pravi, da je spoštovanje in razumevanje sposobnosti umetne inteligence (in področij, kjer sploh ni uporabna) glavni dejavnik, na katerega se morajo danes osredotočiti podjetja za zmage v prihodnosti.

Mark Adams je pred leti ustanovil zdaj vodilno svetovalno agencijo za digitalno preobrazbo, ki je sodelovala z javnimi osebnostmi in hollywoodsko elito. Njegov pionirski pristop je hitro pritegnil pozornost in agencijo je prevzelo podjetje William Morris Endeavor, on pa je zasedel ključno vlogo prvega glavnega digitalnega direktorja v panogi. V tej vlogi je Mark na novo opredelil digitalno angažiranost za zvezdnike, kot sta Lady Gaga in Usher. Pozneje je vstopil še na področje blagovnih znamk, v trenutni vlogi upravnega partnerja pri podjetju Mach49 pa ostaja na čelu digitalnih strategij in inovacij.

O tem, kako v marketingu čim bolje izkoristiti novosti in spremembe, pa bo Mark Adams govoril tudi na letošnji SMK.

Kakšni so digitalni trendi v marketingu danes, kaj lahko pričakujemo v letu 2025?

Internet je pravzaprav zelo preprosta stvar, je povezan sistem omrežij. Vaše možnosti so:

  • da prekinete ta omrežja pogovorov in kulture z oglaševanjem oziroma zmotite internet ali
  • da prispevate in sodelujete s temi omrežji tako, da to koristi vašemu občinstvu in vam, oziroma tako, da ste del interneta.

Definicija digitalnega se je premaknila od kupovanja oglasov na spletu (kar pomeni prekinitev naravnega ritma kulturnih omrežij) k temu, da ste znotraj teh omrežij kot cenjen in spoštovan član skupnosti. Vsaka strategija ali delček tehnologije, ki bo pomemben v letu 2025, bosta zaznamovana s tem tektonskim premikom v miselnosti.

Umetna inteligenca napreduje. Večino svojega življenja preživimo na spletu. Kaj so v luči teh in drugih globalnih izzivov glavni izzivi za digitalni marketing?

Največja težava digitalnega marketinga je in vedno bo vztrajanje uprav, da se strategije gradijo na podlagi demografskih skupin. Nič v zgodovini posla ni bolj drago in nesmiselno kot segmentirati svet na podlagi naključnih 16-letnih oken rojstev in potem pričakovati, da znotraj teh segmentov obstaja kakršnakoli enotnost ali kohezija.

Najpametnejše znamke na svetu že uporabljajo umetno inteligenco, da zaznajo in aktivirajo prava omrežja znotraj kultur, ki imajo dejansko enoten občutek identitete in strasti.

Kako sploh vzpon umetne inteligence spreminja marketing?

Umetna inteligenca dela le eno stvar. Povezuje med seboj podobne stvari skozi prepoznavo vzorcev. Sposobnost videti stvari, ki so resnično povezane s katerokoli možno skupno točko, je absolutna sprememba pravil igre, vendar nam hkrati vsiljuje vprašanje, katere skupne točke so resnično pomembne za naše občinstvo (in ne za sejno sobo). Tisti, ki so sposobni takega razmišljanja, bodo pobegnili iz zelo globoke črne luknje energije, časa in denarja.

Če upoštevava vse to, katere spretnosti in znanja mora marketingar (ali kdorkoli znotraj tega področja) imeti danes, da bo uspešen jutri?

Orodja umetne inteligence bodo požrla veliko funkcij, za katere porabimo obsesivno veliko časa, in na koncu bodo v marketinškem prostoru ostale le tri vrline:

  • zmožnost najti človeški vpogled, ob katerem se vam naježijo dlake na rokah,
  • zmožnost, da povemo zgodbo tako, da se bodo ljudje z njo ukvarjali,
  • zmožnost, da predstavimo in izrazimo ideje tako, da pri drugi osebi vzbudimo strast in izsilimo premik v njenem razmišljanju.

Vsi operativni vidiki delovnega toka, od ustvarjanja dolga, proizvodnje do medijskega nakupa, bodo postali močno avtomatizirani. Če ste v tem svetu, je morda čas, da razmislite o tem, kaj sledi.

Katere so najpogostejše napake, ki jih opažate pri pristopu do digitalnega?

Preprosto, če niste na spletu tako, da gradite resnične prispevke in sodelovanja z omrežji kultur, ki splet definirajo, potem niste digitalni. Pa kaj potem, če vam na vizitki piše šef digitala. Če dejansko niste znotraj interneta, ampak ste le v oglaševalskih sistemih, ne boste videli eksponentne rasti ali uspeha v svojem podjetju ali karieri. Prej ko ljudje to razumejo, bolje je.

Kdo naj bo naš vzornik v tej eri?

Ves svet je presenetila stratosferna rast Tiktoka. A glede na temeljna načela spleta to sploh ne bi smelo biti presenečenje. Tiktok je spregledal, da se je glavni (mainstream) del kulture razbil na tisoče nišnih skupnosti strastnih oboževalcev. To raste vsak dan, ko ljudje po spletu iščejo skupnosti, ki jih zanimajo iste čudne stvari kot njih. Tiktok je postal tako neverjetno uspešen, ker je to realnost sprejel, njegov algoritem pa je lahko prepoznal čudne in lepe nišne skupnosti, ki uporabnika najbolj zanimajo. Potem pa jim je postregel z vsebino, prilagojeno temu, in nič drugega.

Tiktokfikacija sveta naj bo lekcija vsakemu, ki bo v letu 2025 postavljal digitalno strategijo.

Kakšen bo svet digitalnega marketinga v letu 2030?

Umetna inteligenca bo konkretno spremenila poslovne modele večine svetovnih podjetij, ne le njihovega marketinga. Spoštovanje in razumevanje sposobnosti umetne inteligence (in področij, kjer sploh ni uporabna) bo ključen dejavnik, na katerega se morajo osredotočiti podjetja v tekmi za prihodnost.

Avtorica: Špela Mikuš, vir, Časnik Finance