Kaj je bil v obdobju vašega predsedovanja programskemu svetu SMK ključni izziv časa? Kaj je bil buzz word tistega časa?
Ključni izziv tistega časa je bil razumeti in udejanjiti, kaj vse zajema marketing oz. trženje ter kako je strateško, in ne le izvedbeno, pomemben v podjetjih in institucijah. Da trženje ni le oglaševanje in komuniciranje do porabnika oz. odjemalca ampak mnogo, mnogo več. Potrebno je bilo obrniti miselnost v smeri, da je trženje v podjetju kultura naravnanosti h kupcu in hkrati kompleksen proces, ki ustvarja dodano vrednost. Strateško, taktično – od trženjskih raziskav, ideje za razvoj izdelka oz. storitve … do končne komunikacije, prodaje kupcu in odzivov kupca.
Potrebno je bilo obrniti miselnost v smeri, da je trženje v podjetju kultura naravnanosti h kupcu in hkrati kompleksen proces, ki ustvarja dodano vrednost.
Kaj se je s temami zgodilo danes, ste na konferenci pravilno napovedali, v katero smer bo šlo? Vas je kaj v razvoju stroke oziroma v spremembah, ki smo jih doživeli, presenetilo?
Pravzaprav nič večjih presenečenj. Vedno je zmagovala jasna ciljnost, strateškost, hkrati pa inovativnost in kreativnost ter odličnost trženjske izvedbe. Predvsem pa razumevanje trga, kupcev. Zato je bilo in je nenehno potrebno raziskovati, opazovati, analizirati … Danes je to morda po eni strani še lažje, ob vseh dostopnih tehnologijah in virih, po drugi strani pa je izziv večji, saj je vsega (pre)obilo. Ponudnik se pogosto sooča z izzivom preobilice podatkov, porabnik pa s (pre)veliko možnosti izbire, zato je še kako potrebno trženjsko ohranjati konkurenčnost in biti pred drugimi. Biti drugačen. To pa v trženju najbolj šteje, že od nekdaj.
Kaj se je najbolj spremenilo v marketinški stroki zadnjih trideset let? Kaj so po vašem mnenju temelji, ki bodo veljali tudi čez trideset let?
Najbolj je v zadnjem obdobju trženje zaznamoval tehnološki napredek, še posebej digitalizacija, z vseh zornih kotov. Danes brez umetne inteligence ni uspešnega trženjskega podjetja ali znamke. Hkrati deluje in podpira vse procese podatkovna tehnologija ter orodja, s katerimi lahko mnogo lažje merimo učinke, dostopnost do različnih komunikacijskih, distribucijskih, tehnoloških in digitalnih rešitev, večkanalnost … Obilo je sprememb prav zaradi hitrosti in transparentnosti, ki jo dajejo tehnološke rešitve. In še bolj intenzivno obdobje vsega tega bo v prihodnje. A hkrati z ohranjanjem človeške note in občutka porabnika, da nekdo skrbi zanj, da mu je mar – kot človek človeku. Tega ne smemo pozabiti.
Vam je kakšno predavanje ostalo v spominu, ker je bilo pred svojim časom ali pa je vzbudilo največ odziva udeležencev?
Futuristi. Npr. Rohit Talwar. Ti so vedno znali izzvati vse nas in nas potisniti iz cone udobja, standardnih okvirov razmišljanja, vpetosti v dano okolje. Pa če se je slišalo to takrat še tako neverjetno, se je slej ko prej zgodilo. Ker v trženju ni meja. Zato jim vedno prisluhnem.
Kaj je vaša popotnica SMK za naslednjih 30 let?
Dobre vsebine, aktualna znanja, zanimivi govorke in govorci. In druženje vseh, ki jih trženje vedno znova izziva. In povezuje. Vse to je čar SMK .
Maja Zalaznik (ex Makovec Brenčič) je predsedovala 11. SMK leta 2006 in 12. SMK leta 2007:
|
SM→K je druženje vseh, ki jih marketing vedno znova iziva.