Mag. Mateja Jesenek ima več kot 30-letne izkušnje pri upravljanju podjetij in vodenju mednarodnih ekip. Zadnjih 5 let dela v Amsterdamu na Nizozemskem kot članica uprave v družbi Intersport International Corporation. Skoraj 20 let je bila del Skupine Mercator, najprej odgovorna za strateško trženje, kasneje pa tudi članica uprave.
Jesenkova bo 30. maja udeležencem Marketinškega Fuckup Nights Ljubljana v sklopu 29. Slovenske marketinške konference priznala nekaj porazov, za ogrevanje na dogodek pa je odgovorila na 3 vprašanja o neuspehih.
Katera je bila najpomembnejša lekcija, ki si se jo naučila pri kakšnem od svojih neuspehov?
Če imaš nek pomislek, ga ne odrini stran; razišči ga, preveri situacijo, naredi dodatni korak, ne boj se vprašati za mnenje. Pogosto napake naredimo v pretirani časovni stiski, pod pritiskom hitrega odločanja. Tudi če bo odločitev na koncu ista, in tudi če bo navkljub vsemu prišlo do napake ali neuspeha, je jasno, zakaj smo se odločili, kot smo se, in imamo več znanja o tem, kako iti naprej in kako stvari narediti bolje.
Se morda spomniš, kako si se soočila s svojim prvim takšnim neuspehom?
Seveda se iz časovne oddaljenosti vse pretekle napake zdaj zdijo bolj pozitivne kot takrat – saj imam izkušnjo, ki je drugi nimajo, imam prednost, vem več. Še posebej v mladosti in na začetku kariere pa storjene napake bolj bolijo. Vendar ne bi smele za dolgo, vedno sem si dopovedovala, da vsi delajo in vsi delamo napake. Poslovno okolje pa je tako dinamično, da nam novi izzivi pomagajo pozabiti na napake in nas prisilijo, da najdemo nov fokus na to, kako jih rešiti.
Kaj bi svetovala drugim, ko se tudi sami soočijo s tem?
Moj nasvet je, hitro naredite povzetek, kaj je šlo narobe, in se ozrite naokoli – okoli nas je veliko priložnosti. Korak nazaj je pogosto najbolje, kar lahko naredimo, da potem iz drugačnega mesta skočimo dva velika naprej.