Kako marketing spravite v sejno sobo upravnega odbora? In zakaj število ogledov vaše znamke na Tiktoku ne sme biti edina številka, ki jo poznate? O tem je na Slovenski marketinški konferenci govorila Živa Čižman, direktorica marketinga v WeTeh, ki se je pred tem uveljavila v priznanih podjetjih, kot so Danone, Google in Goldbach, kot podpredsednica marketinga pa je imela ključno vlogo pri širjenju portfelja iger in pri razvoju blagovne znamke Talking Tom and Friends.
5 dejavnikov, ki marketing postavijo za gonilo rasti poslovanja
Moč produktnega marketinga: Produktni marketing je povezovalni člen med proizvodnjo izdelka in samim marketingom. “Tradicionalno v podjetjih to poteka tako, da ekipa razvije, naredi izdelek, ga dajejo marketingu in rečejo: ‘takole, prodajaj.’ Produktni marketing pa pomeni, da je marketing vključen že od samega začetka. Razvijalci pač ne razmišljajo o tem, kdo bo kupoval izdelek, ali imamo trg … Če o tem začnemo razmišljati, ko je izdelek že narejen, nima smisla. Če se vključimo že na začetku se lahko postavi zgornja ključna vprašanj.”
Pomembne metrike: Je število ogledov na Tiktoku res najpomembnejše? “Če želiš biti v sejni sobi z direktorji, ni več glavno samo zavedanje o znamki, moraš poznat tudi drug del posla, vedeti moraš kaj je EBITDA, kakšni so finančni rezultati podjetja, kakšni so stroški podjetja. Razumeti moraš, kako pride izdelek na mizo, kako ga moraš prodajati … Če se znate o vsem tem pogovarjati, boste uspešnejši,” je občinstvu svetovala Čižmanova in ob tem dodala, da je treba slediti povratnim informacijam kupcev. In morda k izdelku dodati še kakšno funkcijo, ki jo vaši kupci pogrešajo.
Poskrbite za kreativo: “Velikokrat se v marketingu ukvarjamo s tem, kje bomo zakupili medijski prostor, kako bomo postavili vse piksle na naših oglasov.” Kljub vsemu, je ključna vaša kreativa, ki jo komunicirate, raziskave pravijo, da sama kreativa prispeva med 56 in 75 odstotkov k uspešnosti oglasa. A, kot je dodala Čižmanova, kreativa mora biti del strategije, saj imate lahko čudovito kreativo, ki nima veliko veze z vašo znamko in vam nič ne bo koristila.
Moji evri – ravnaj, kot da je denar tvoj: “Ko sem prišla na Outfit7 sem bila srečna, da bom zdaj imela nor proračun za marketing. In potem mi povejo, da posebnega proračuna za marketing ni … Zato smo ustvarili svoj MVP in ga poimenovali MVB minimal viable budget (minimalno sprejemljiva sredstva). Torej, koliko je najmanj kar moram porabiti, da vidim, ali neka stvar deluje. Denimo, namesto da smo šli izdelek testirati v ZDA, smo ga testirali v Španiji, ki je manjši trg, bližji trg … Vse se da, če ravnaš kot da je denar podjetja tvoj denar.”
Ustvari strastno in razgledano ekipo: “Potrebujete ekipo, ki uživa v delu. Znanje lahko pridobijo, tega občutka, stati do dela pa se ne da priučiti,” je še dodala Čižmanova.
Avtorica članka: Špela Mikuš, Finance