Grega Gostinčar iz podjetja FeelRooty je od leta 2016 preizkusil več kot 200 nutropikov, prehranskih dopolnil za možgane, pametnih drog in psihedelikov ter objavil 300 videovsebin na svojem Youtube kanalu. Po sedmih letih sodelovanja z vodilnimi podjetji na področju prehranskih dopolnil za možgane je dobil idejo, da razvije unikatni izdelek, ki bi lahko močno vplival na nadaljnji razvoj industrije. Pojavilo pa se je več vprašanj: kako pozicionirati izdelek – kot kavni nadomestek, dopolnilo za možgane ali kaj tretjega? Začeti lokalno, v kakšni večji državi EU ali širše?
Na 29. Slovenski marketinški konferenci je predstavil pet lekcij iz prvega leta delovanja podjetja:
1. Sam si največji strokovnjak za svoj izdelek. »Kolikor smo imeli mentorjev, toliko mnenj smo dobili. Niso se strinjali o ničemer, razen o tem, da slovenski trg ni primeren za naš izdelek,« je povedal Gostinčar. Na koncu se je izkazalo, da mentorji niso imeli prav: »Poslušali smo jih in se izognili Sloveniji. To je bila naša največja napaka.«
2. Začnite na svojem lokalnem trgu. Druga lekcija se navezuje na prvo, saj so se, kot je povedal Gostinčar, težave pokazale takoj, ko so se osredotočili na EU. »Imeli smo premajhen proračun in premalo fokusa. Zato smo se nato osredotočili na Slovenijo. In pokazalo se je, da je to super trg za začetke, potrebuješ majhno ekipo in majhen proračun, da izdelek ponudiš na trgu.«
3. Poznajte svoje številke. Veste, katere številke so pomembne v vašem poslu? Katerim morate bolj slediti? »Mi smo ugotovili, da povprečna vrednost naročila pri našem poslovnem modelu, ki je nekako naročniški, ni najboljši način merjenja. Pomembna je vrednost v življenjskem ciklu (lifetime value).«
4. Vložiti vse na en trg ali na več trgov po 20 odstotkov? Izberite pametno. Kot je dejal Gostinčar, je odločitev odvisna od vašega poslovnega modela, vaših ciljev. »Ko smo se osredotočili na slovenski trg, smo počasi dobili povpraševanje gostincev po naših izdelkih in lahko razmišljali o tem, da smo lahko tudi podjetje B2B, ne le B2C.«
5. Pomembna je zgodba. »Če izdelka niti ni zelo težko kopirati, je pomembna zgodba, ki jo predstaviš. Če imate zgodbo, jo povejte. In povejte tudi, zakaj delate to, kar delate.«
Avtorica članka: Špela Mikuš, vir: Finance (https://www.finance.si/grega-gostincar-feelrooty-kaj-smo-se-naucili-ob-zagonu-nasega-startupa/a/9024278)