Strokovnjaki na področju marketinga že snujejo program za 29. Slovensko marketinško konferenco
Vas zanima, kakšna bo prihodnost marketinga v Sloveniji? »Postal bo strateška funkcija podjetja, ki se bo dobro povezovala s poslom. S tem bodo podjetja tudi lažje dosegla prodajne cilje,« je na sestanku programskega sveta Slovenske marketinške konference 2024 na vprašanje odgovoril Peter Vidmar, soustanovitelj in direktor Agencije 101.
Pri snovanju programa so se strokovnjaki za marketing, med njimi še Timotej Gala, direktor, Httpool by Aleph, Živa Čižman, vodja marketinga skupine Weteh, Tanja Kavran, izvršna direktorica Društva za marketing Slovenije, Urška Agnič, odgovorna za marketing pri Cosylabu, Zenel Batagelj, ustanovitelj in partner, Valicon, ter Primož Hvala, predsednik programskega sveta SMK, pogovarjali o tem, kaj bo letos oblikovalo marketing, kaj opažajo v panogi trenutno ter katera znanja bodo morali v prihodnosti usvojiti vsi, ki delajo v marketingu.
Te teme so strokovnjaki za marketing uporabili kot podlago za oblikovanje programa 29. Slovenske marketinške konference, ki bo potekala 30. in 31. maja letos.
Marketing bo prevzel krmilo prodaji
»Dejstvo je, da se je po res dolgem obdobju negotovosti vsaj del kupcev spremenil. In zelo verjetno smo se kot družba z vidika strahu in negotovosti lani jeseni dotaknili dna,« razlaga Zenel Batagelj, ustanovitelj in partner družbe Valicon. V bližnji prihodnosti bo po njegovem v marketingu sledil odboj, pot do stare »normalnosti« pa bo trajala še nekaj let. »Medtem ko so v obdobju negotovosti krmila prevzeli finančniki, kontroling in prodaja, je zdaj napočil odločilni trenutek za marketing,« je prepričan.
To bodo letošnji glavni izzivi marketinga
Kakšne izzive lahko v marketingu pričakujemo letos, napoveduje Živa Čižman, ki je bila med drugim podpredsednica marketinga v edinem slovenskem samorogu, podjetju Outfit7, izkušnje in znanje pa je nabirala tudi pri tehnološkem velikanu Googlu. Kot pravi Čižmanova, bodo v marketingu letos v ospredju:
Obvladovanje umetne inteligence: »Največji izziv za marketinške ekipe bo, kako slediti uporabi umetne inteligence v vseh vidikih trženja. Večina nas se je že naučila uporabljati ChatGPT ali celo BARD, a pri tem se ustavi. Kako lahko dejansko izkoristimo celoten potencial umetne inteligence, da postanemo učinkovitejši in razširimo svoje delovanje? Vsak dan se pojavljajo nova orodja, a še vedno obstajajo stara, s katerimi ne vemo, kako ravnati. Od neverjetnega potenciala MidJourneyja za kreativce do Jasperja za pisanje besedil – leto 2024 obljublja še veliko več orodij, a bojim se, da jih ne bomo znali ali morda želeli uporabljati.«
Odprava piškotkov: »Drugi velik izziv je opustitev piškotkov ‘tretjih strank’ v imenu zasebnosti porabnikov. Podjetja bodo morala uporabiti svoje podatke ali razviti lastna sledilna orodja, ki bodo nadomestila piškotke, ali pa se bodo morala spopasti z nejasnimi profili strank in nejasnimi podatki, od kod so prišle konverzije.«
Iskanje poti, da bi ostali relevantni na trgu: »Glavno vprašanje za tržnike je, kako se lahko njihovi izdelki in podjetja resnično prebijejo v ospredje na zasičenem trgu. Pomembno je razmisliti, kako najbolje uporabiti sodobna družbena omrežja, globalne trende, analitiko podatkov in dinamiko potrošniškega aktivizma, da ustvarimo izdelke, ki bodo pri ljudeh zbudili pristno navdušenje. Uporaba vplivnežev in oglasov na Youtubu ni dovolj za vzpostavitev zveste baze uporabnikov, če izdelkom primanjkuje resnične vrednosti in vsebine. Čeprav nam umetna inteligenca omogoča ustvarjanje obsežne vsebine, je odločilnega pomena, da imamo izdelek, ki resnično ustreza potrebam in željam uporabnikov.«
Na Slovensko marketinško konferenco po navdih za delo
Da je obisk konference nujen za vse, ki se ukvarjajo z marketingom, je prepričana direktorica Društva za marketing Slovenije. »Na konferenci se zbere celotna marketinška skupnost. Vsako leto naredimo prerez najboljših marketinških vsebin in ob tem upoštevamo, kaj je v trendu in kaj še bo, poiščemo res najboljše prakse, iz katerih se lahko vsi nekaj naučimo. Na Slovenski marketinški konferenci dobimo navdih za delo, ki ga težko črpamo iz vsakodnevnega sedenja v pisarni,« pravi Tanja Kavran.
Peter Vidmar pa dodaja, da je bistvo te konference, da se izenači pomembnost marketinga v podjetjih z drugimi področji. »Če bodo odločevalci v podjetjih upoštevali marketing enako kot preostala področja, bodo izdelovali prave produkte, ti pa se bodo tudi bolje prodajali,« je prepričan.
Letošnji programski svet 29. SMK sestavljajo: Primož Hvala, predsednik programskega sveta 29. SMK, H&S Consulting, Urška Agnič, direktorica marketinga, Cosylab, Zenel Batagelj, ustanovitelj in partner, Valicon, Petra Čadež, direktorica marketinga, SPP delikatesni namazi, Atlantic Droga Kolinska d.o.o., Živa Čižman, direktorica marketinga, WeTeh Ltd., Peter Frankl, direktor in glavni urednik, Časnik Finance, Timotej Gala, direktor, Httpool by Aleph, Tatjana Pogačnik, direktorica Poslovne Akademije, Časnik Finance, Peter Vidmar, soustanovitelj in direktor, Agencija 101. |
Članek avtorice Kristine Robežnik je bil objavljen na Finance.si.