Manca Šalehar o neuspehu: Razumite svoje super moči

Manca Šalehar, vodja marketinga v podjetju Wolt, je posebej specializirana za gverilski marketing in snovanje nekonvencionalnih kampanj, ki z minimalnimi finančnimi sredstvi dosežejo maksimalne rezultate z vidika dosega, učinka in zapomljivosti – med njimi so tudi za dostava z žerjavom v 8. nadstropje in dostava bureka Olimpija z dronom na grad.

Šaleharjeva bo 30. maja udeležencem Marketinškega Fuckup Nights Ljubljana v sklopu 29. Slovenske marketinške konference priznala nekaj porazov, za ogrevanje na dogodek pa je odgovorila na 3 vprašanja o neuspehih.

Katera je bila najpomembnejša lekcija, ki si se jo naučila pri kakšnem od svojih neuspehov?

Znanje, izobrazba in sposobnosti ti še ne zagotovijo uspeha. Ključ do uspeha je, da se obkrožiš s pravimi ljudmi, ki vidijo tvoj potencial in te pri razvoju podpirajo. Izjemnega pomena je tudi, da se pozicioniraš v pravem okolju, ki bo znalo ceniti tvoje sposobnosti.

Če svoje znanje želiš prodati v okolju, ki nima potrebe po njem, si lahko še kako nadarjen, pa boš z vsakim negativnim odgovorom začel izgubljati občutek lastne vrednosti. Izguba občutka lastne vrednosti pa vodi v nizko samopodobo, vpliva na odnose z bližnjimi, sproži dvom v naše sposobnosti in nezadovoljstvo s kakovostjo življenja.

Se morda spomniš, kako si se soočila s svojim prvim takšnim neuspehom?

Prvo spoznanje, ki me je zelo prizemljilo, se je zgodilo na tehniški gimnaziji, ko se nisem dobro znašla znotraj učnega sistema in med naravoslovnimi predmeti. Ob nekaj popravnih izpitih sem se večkrat spraševala o svoji lastni vrednosti in sposobnostih. Dokler nisem odkrila sebi ljubših predmetov in obšolskih aktivnosti, ki so mi omogočile, da pokažem svoje super moči. Eden izmed takšnih je bil novinarski krožek, kjer sem na ŠKL-ju (Šolska košarkarska liga – največje nacionalno šolsko tekmovanje) osvojila 1. mesto in naslov najboljše novinarke na nacionalnem nivoju. To je bila velika spodbuda in priznanje, da morda nisem tako slaba. Ker sem bila že od 15. leta zelo aktivna tudi v organizaciji lokalnega študentskega kluba, mi je ekipa, ki je takrat organizirala festival ŠVIC, dala priložnost, da v celoti prevzamem najprej odnose z javnostmi, nato pa še marketing celotnega festivala. Tam sem res zasijala in imela priložnost pokazati, kaj znam, in spoznala, kako pomembno je okolje, v katerem se nahajaš. Prav tako pa je pomembno, da razumeš svoje super moči in šibke točke ter se pozicioniraš v okolje, kjer boš najbolje izkoristil svoje močne točke.

Kaj bi svetovala drugim, ko se tudi sami soočijo s tem?

Lekcija, ki je meni najbolj koristila, je bila ta, da dobro raziščem svoje super moči in se ne obremenjujem preveč s šibkostmi. Da ostanem zvesta sama sebi. Zelo pomembno je tudi, da najdeš prostor, kjer te spoštujejo in si ljubljen točno tak, kot si! Da so okoli tebe ljudje, ki te spodbujajo, te navdihujejo in ti omogočajo rast tako na zasebnem kot tudi poslovnem področju.

Fuckup Nights Ljubljana so dogodki, na katerih slišimo drugo stran medalje uspeha, zgodbe, kako nam nekaj ni uspelo – kar je realen del vsakega posla. Ideja dogodkov, ki se poleg Slovenije odvijajo še v več kot 215 mestih po svetu, je naslavljati in razbijati stigmo, kako kot družba dojemamo in se soočamo z napakami in neuspehi. Na Marketinškem Fuckup Nights Ljubljana v sklopu 29. Slovenske marketinške konference bo med govorkami tudi Manca Šalehar. O čem bo govorila? »Prva resna karierna priložnost je za mladega odraslega z velikimi ambicijami sveti gral. Sploh, če te pelje tudi po svetu in ti prinaša stik z največjimi imeni v industriji. Kaj pa se zgodi, ko svojo lastno vrednost in identiteto v celoti poistovetiš s svojo funkcijo, potem pa se neko jutro prebudiš in te službe več ni?«